1398/11/29 سه‌شنبه رئیس دانشگاه پیام نور فارس فرا رسیدن 29 بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را تبریک گفت و بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه تاکید کرد رئیس دانشگاه پیام نور فارس فرا رسیدن 29 بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را تبریک گفت و بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه تاکید کرد

دکترصیف رییس دانشگاه پیام نور استان تاکید کرد :

دوره های مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نورفارس

رئیس دانشگاه پیام نور فارس فرا رسیدن 29 بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را تبریک گفت و بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه تاکید کرد.

دکتر صیف با اشاره به اینکه کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود،خاطرنشان کرد: دنشگاه پیام نور حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم وچهارم را آغاز کرده است.

وی افزود: با افزایش دوره های مهارت آموزی دانشجویان برای ورود موثر به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار آماده خواهند شد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در بند اول سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی به عنوان یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی محسوب شده که در دانشگاه پیام نور نیز به این عامل توجه ویژه ای صورت پذیرفته است.

کارآفرینی، خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی است و به عنوان نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی قلمداد شده و نقش کارآفرین، نوآوری بوده و ارائه کالایی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و... از فعالیت‌های کارآفرینان است. کارآفرینی و جامعه‌ای که در بستر کارآفرینی حرکت می‌کند، زنده، پویا و فعال است و می‌تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت‌سر بگذارد.

طی یک دهه اخیر حوزه اقتصاد مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری (مدظّله العالی) بوده و نقشه راه و راهبرد اقتصاد کشور نیز در بهمن ماه ۱۳۹۲ در ۲۴ بند تحت عنوان"اقتصاد مقاومتی" از سوی معظم له ابلاغ و شعار منتخب سال های اخیر نیز مزین به جهت گیری اقتصاد مقاومتی گردید .

رشد بهره وری، توسعه کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، حمایت از صادارت، اصلاح الگوی مصرف، شفاف‌سازی اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت از موارد مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 
امتیاز دهی